Administracja samorządowa

Studia podyplomowe w zakresie Administracji samorządowej  są skierowane do osób posiadających wykształcenie wyższe na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim, pragnących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu funkcjonowania instytucji publicznych, jak również do osób pragnących związać swoją przyszłość zawodową ze sferą administracji samorządowej.

Ukończenie studiów zapewnia wiedzę z zakresu m.in: zadań i kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, procesu stanowienia aktów prawa miejscowego, zasad działania organów jednostek samorządu terytorialnego, finansów i zasad gospodarowania majątkiem jednostek samorządu terytorialnego, statusu prawnego pracowników samorządowych, systemu opłat i podatków lokalnych.

Czas trwania studiów – 2 semestry

Studia kończą się egzaminem końcowym w formie testowej.

  • Administracja publiczna. Struktura sektora publicznego
  • Podstawy prawa konstytucyjnego
  • Samorząd terytorialny
  • Protokół dyplomatyczny w administracji publicznej
  • Prawne podstawy administracji elektronicznej
  • Prawo administracyjne
  • Finanse samorządowe w strukturze finansów publicznych
  • Gospodarka komunalna
  • Systemy informatyczne w administracji PUMA
  • Elementy zamówień publicznych
  • Procedura administracyjna
  • Sądownictwo i egzekucja administracyjna
  • Informacja w administracji publicznej – BIP
  • Ochrona danych osobowych
  • Elektroniczny obieg i archiwizacja dokumentów
  • Podatki i opłaty w gminie i inne

WSAP w Kielcach była pierwszą uczelnią w regionie kształcącą na kierunku Administracja i przez ponad dwie dekady specjalizuje się w kształceniu na potrzeby administracji samorządowej. Programy naszych studiów doskonalimy poprzez stałe ich uzgadnianie z otoczeniem społecznym, zasięganie opinii u kadry zarządzającej w jednostkach samorządu terytorialnego, stanowiących pracodawców naszych studentów

Studia w naszej Uczelni to:

  • wysoka jakość kształcenia potwierdzona pozytywną oceną Państwowej Komisji Akredytacyjnej
  • wykwalifikowana kadra, którą stanowią pracownicy naukowi oraz urzędnicy publiczni i wysokiej klasy, specjaliści w poszczególnych dziedzinach,
  • możliwość uzyskania stypendium na studiach I stopnia
  • praktyki zawodowe w urzędach dla studiów I stopnia i Kształcenia Specjalistycznego, które mogą być początkiem kariery zawodowej urzędnika administracji publicznej
  • stały i przejrzysty system opłat – żadnych ukrytych kosztów
  • własna baza lokalowa, dzięki czemu zajęcia odbywają się w jednym miejscu
  • doskonałe zaplecze techniczne i informatyczne,
  • zajęcia prowadzone są w małych grupach,
  • bardzo dobra lokalizacja z dogodnym dostępem do komunikacji miejskiej.
  • możliwość korzystania ze studiów w systemie on-line lub hybrydowym w ramach platformy do zdalnego nauczania,
  • możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych na platformie internetowej,
  • konkurencyjne ceny, elastyczne formy płatności,
  • dogodne dni i godziny zajęć dydaktycznych na studiach niestacjonarnych pozwalają godzić studia z pracą zawodową /zajęcia w sobotę i niedzielę/
  • kameralny charakter uczelni– u nas nie zginiesz w tłumie 
  • dbałość o przyjazną i życzliwą atmosferę w trakcie studiowania, zarówno ze strony wykładowców jak i obsługi administracyjnej
  • studia podyplomowe kończące się egzaminem w formie testu, bez konieczności pisania i obrony pracy.

Koszt studiów – 2800,00 zł
Forma płatności: jednorazowo, w dwóch ratach, czterech lub z podziałem na 10 rat.

Opłata rekrutacyjna – 80 zł

Brak opłaty wpisowej.

Konto bankowe do opłat:
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej
ING BANK ŚLĄSKI
05 1050 1416 1000 0090 3024 2458

    Administracja samorządowa

    Rodzaj studiów*

    Kierunek studiów*

    System studiów*

    Dane Podstawowe:

    Imię*

    Nazwisko*

    Data Urodzenia*

    Miejsce Urodzenia*

    Adres Zameldowania:

    Miasto*

    Ulica

    Numer domu

    Numer mieszkania

    Kod pocztowy

    Województwo*

    Telefon*

    Adres email*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. Dz. U. Nr 133, Poz. 883).

    Twój kwestionariusz zostanie za chwilę do nas przesłany. Niezwłocznie po dokonaniu rejestracji prosimy o zgłoszenie się w Sekretariacie Uczelni i okazanie oryginałów następujących dokumentów:

    - CV
    - Odpis dyplomu uczelni wyższej
    - 2 zdjęcia dowodowe
    - Podanie
    - Kwestionariusz osobowy

    UWAGA! Naciśnięcie poniższego przycisku zapisuje dane i kończy proces rekrutacji ONLINE