Finanse i rachunkowość w jednostkach samorządu terytorialnego

Studia podyplomowe FINANSE i RACHUNKOWOŚĆ w JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO skierowane są do osób, które dążą do uzyskania i podniesienia swoich kwalifikacji w zakresie finansów i rachunkowości w jednostkach gospodarujących finansami publicznymi. Celem studiów jest przekazanie kompleksowej i praktycznej wiedzy z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej oraz sprawozdawczości w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych i wydanych do niej aktów wykonawczych.

Studia kierowane są do pracowników urzędów samorządowych wszystkich szczebli, osób pracujących w szeroko rozumianej sferze finansów samorządowych, pragnących podnieść wiedzę i umiejętności w tym zakresie oraz do osób, które zamierzają podjąć pracę w działach analiz finansowych i analiz kosztów w jednostkach samorządu terytorialnego, gospodarstwach pomocniczych, zakładach budżetowych.

Absolwent studiów podyplomowych będzie przygotowany do pełnienia obowiązków księgowego w jednostkach budżetowych i spółkach komunalnych.

Zdobyte w trakcie studiów kwalifikacje są również cenne dla kadry przeprowadzającej analizy, planowanie i zarządzanie w referatach budżetowych.

Wykaz przedmiotów realizowanych na studiach podyplomowych:

  • Ustrój i zadania JST
  • Finanse publiczne,
  • Zasady rachunkowości,
  • Rachunkowość JiZB,
  • Rachunkowość WB,
  • Sprawozdawczość budżetowa,
  • Sprawozdawczość finansowa,
  • Budżet oraz wieloletnia prognoza finansowa,
  • Dyscyplina finansów publicznych,
  • Dochody JST,
  • Dotacje udzielane z budżetów jst,
  • Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny,
  • Zamówienia publiczne,
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Podatki i opłaty lokalne
  • Postępowanie administracyjne i elementy prawa

Łączna liczba godzin: 180

Studia kończą się egzaminem w formie testu, bez konieczności pisania i obrony pracy.

WSAP posiada wieloletnie doświadczenie w kształceniu w zakresie finansów i rachunkowości budżetowej. Program studiów jest stale dostosowywany do zmieniających się przepisów oraz uwarunkowań funkcjonowania jednostek finansów publicznych.

Studia we WSAP to:

  • wysoka jakość kształcenia potwierdzona pozytywną oceną Państwowej Komisji Akredytacyjnej
  • wykwalifikowana kadra, którą stanowią pracownicy naukowi oraz urzędnicy publiczni i wysokiej klasy, specjaliści w poszczególnych dziedzinach,
  • możliwość uzyskania stypendium na studiach I stopnia
  • praktyki zawodowe w urzędach dla studiów I stopnia i Kształcenia Specjalistycznego, które mogą być początkiem kariery zawodowej urzędnika administracji publicznej
  • stały i przejrzysty system opłat – żadnych ukrytych kosztów
  • własna baza lokalowa, dzięki czemu zajęcia odbywają się w jednym miejscu
  • doskonałe zaplecze techniczne i informatyczne,
  • zajęcia prowadzone są w małych grupach,
  • bardzo dobra lokalizacja z dogodnym dostępem do komunikacji miejskiej.
  • możliwość korzystania ze studiów w systemie on-line lub hybrydowym w ramach platformy do zdalnego nauczania,
  • możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych na platformie internetowej,
  • konkurencyjne ceny, elastyczne formy płatności,
  • dogodne dni i godziny zajęć dydaktycznych na studiach niestacjonarnych pozwalają godzić studia z pracą zawodową /zajęcia w sobotę i niedzielę/
  • kameralny charakter uczelni– u nas nie zginiesz w tłumie 
  • dbałość o przyjazną i życzliwą atmosferę w trakcie studiowania, zarówno ze strony wykładowców jak i obsługi administracyjnej
  • studia podyplomowe kończące się egzaminem w formie testu, bez konieczności pisania i obrony pracy.

Koszt studiów: 2 800,00 zł
Forma płatności: jednorazowo, w dwóch ratach, czterech lub z podziałem na 10 rat.

Konto bankowe do opłat:
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej
ING BANK ŚLĄSKI
05 1050 1416 1000 0090 3024 2458

    Finanse i rachunkowość w jednostkach samorządu terytorialnego

    Rodzaj studiów*

    Kierunek studiów*

    System studiów*

    Dane Podstawowe:

    Imię*

    Nazwisko*

    Data Urodzenia*

    Miejsce Urodzenia*

    Adres Zameldowania:

    Miasto*

    Ulica

    Numer domu

    Numer mieszkania

    Kod pocztowy

    Województwo*

    Telefon*

    Adres email*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. Dz. U. Nr 133, Poz. 883).

    Twój kwestionariusz zostanie za chwilę do nas przesłany. Niezwłocznie po dokonaniu rejestracji prosimy o zgłoszenie się w Sekretariacie Uczelni i okazanie oryginałów następujących dokumentów:

    - CV
    - Odpis dyplomu uczelni wyższej
    - 2 zdjęcia dowodowe
    - Podanie
    - Kwestionariusz osobowy

    UWAGA! Naciśnięcie poniższego przycisku zapisuje dane i kończy proces rekrutacji ONLINE